Estudante de graduação em História na Universidade de São Paulo (USP), desenvolve atualmente, sob orientação de Rafael de Bivar Marquese, a pesquisa acadêmica Crimes escravos e geografia da escravidão em Piraí, século XIX. Seu principal objetivo consiste em analisar a espacialidade produzida pelas plantations cafeeiras do século XIX em Piraí, com base na investigação de processos criminais do município do período de 1839 a 1887.

Harini Abja Kanesiro is a History major at the University of São Paulo (USP)  currently working on a research project entitled Slave crimes and geography of slavery in Piraí, 19th century, under the supervision of Dr. Rafael de Bivar Marquese. The project’s main goal consists in analyzing the spatiality produced by the coffee plantations of 19th century Piraí, based on the municipality’s criminal law suits from the period between 1839 and 1887.

Currículo lattes