Breno Servidone Moreno

Bacharel (2004-2008) em História pela Faculdade de Filosofia, Letras e Ciências Humanas da Universidade de São Paulo (FFLCH-USP). Mestre (2010-2013) em História Social pelo Departamento de História da USP. Desenvolve pesquisas nas áreas de Demografia Histórica e História do Brasil Império com ênfase nos seguintes temas: demografia da escravidão; posse de escravos; trabalho escravo; estrutura fundiária e economia cafeeira.

Breno Servidone Moreno has a B.A. in History from the University of São Paulo (2008) and a Master´s degree in Social History (2013) from the same institution. His research interests are in historical hemography and the history of the Brazilian Empire, with an emphasis on the following topics: demography of slavery, slaveholding structure, slave labor, agrarian structure and coffee economy.